Како написати добру припрему за час
Писмена припрема за извођење наставног часа
Наставни предмет:
Разред, одељење:
Датум:
Редни број часа у школској години:
Наставна јединица:
Тип часа:
Образовно – васпитни циљеви часа:
Разред, одељење:
Датум:
Редни број часа у школској години:
Наставна јединица:
Тип часа:
Образовно – васпитни циљеви часа:
а) образовни:стицање знања о ...
б) васпитни:допринос развоју свестране личности за промишњен и критички однос...
в) практични: стицање предпоставки да знање употребе у свакодневном животу
Наставне методе: монолошка, дијалошка, илустративно – демонстративна, рад на тексту, писани радови, практичан рад.
Облици наставног рада: фронтални, индивидуални, групни ...
Наставна средства: помоћна или основна (креда табла, сунђер), визуелна (фотографије , карте, цртежи, шеме, симболи), текстуална (штампани и писани текстови), аудитивна ( звучни ефекти), аудио- визуелна (рачунари, музика и звуци, филмови, тв емисије...), мануелна (апарати, препарати, предмети, материјали, разноврсне машине).
Корелација: са којим предметима се сарађује током обраде нове наставне јединице (српски језик, историја, географија, физика, математика, медицинске науке, биологија и слично)
Организација часа
Уводни део часа (трајање око 5-10 мин.):
- Записивање часа (нове наставне јединице), одсутних ученика, контроле домаћих задатака.
- Мотивација ученика за обраду нове наставне јединице, стицање увида у ниво предзнања ученика, као и њихово мишљење.
- Постављати конкретна питања, а не да се ученици само питају шта смо радили прошлог часа или која је била последња лекција.
- Ангажовати што већи број ученика. Не дозволити да групно одговарају на постављена питања.
Истицање циља нове наставне јединице: исписује се обавезно на табли назив и истовремено говори. Ученицима се образлаже због чега је нова наставна јединица важна и шта ћемо са њом постићи и научити.
Средишњи део часа (трајање око 25 мин.):
- Излагање нове наставне јединице и разговор са ученицима.
- Подела наставне јединице на дидактичке целине.
- Писати тезе на табли на основу којих ће ученици у завршном делу часа обновити оно што су радили на данашњем часу.
- Никако не брисати са табле оно што сте написали, јер све што је написано послужиће ученицима да обнове градиво које су научили у току часа.
- Активирати ученике, ангажовати и оне који се не јављају да дају одговор.
- Иза сваке дидактичке целине питати ученике да ли има нешто нејасно (ако има поново са вратити на то и објаснити).
Завршни део часа (трајање око 5-10 мин.):
- Утврђивање чињеница које су обрађене у главном делу часа, повезивање дидактичких целина.
- Питати ученике да ли има нешто нејасно. Ангажовати што више ученика.
Задавање домаћег задатка:
- Задњи минути часа
Пример школске припреме за извођење наставног часа Средње Школе - Звечан