Како написати добру припрему за час

Писмена припрема за извођење наставног часа
 
Наставни предмет:
Разред, одељење:
Датум:
Редни број часа у школској години:
Наставна јединица:
Тип часа:
Образовно – васпитни циљеви часа:
 
а) образовни:стицање знања о ...
б)  васпитни:допринос развоју свестране личности за промишњен и критички однос...
в)  практични: стицање предпоставки да знање употребе у свакодневном животу
 
Наставне методе: монолошка, дијалошка, илустративно – демонстративна, рад на тексту, писани радови, практичан рад.
 
Облици наставног рада: фронтални, индивидуални, групни ...
 
Наставна средства: помоћна или основна (креда табла, сунђер), визуелна (фотографије , карте, цртежи, шеме, симболи), текстуална (штампани и писани текстови), аудитивна ( звучни ефекти), аудио- визуелна (рачунари, музика и звуци, филмови, тв емисије...), мануелна (апарати, препарати, предмети, материјали, разноврсне машине).
 
Корелација: са којим предметима се сарађује током обраде нове наставне јединице (српски језик, историја, географија, физика, математика, медицинске науке, биологија и слично)
 
 
Организација часа
 
Уводни део часа (трајање око  5-10 мин.):
 
  • Записивање часа (нове наставне јединице), одсутних ученика, контроле домаћих задатака.
  • Мотивација ученика за обраду нове наставне јединице, стицање увида у ниво предзнања ученика, као и њихово мишљење.
  • Постављати конкретна питања, а не да се ученици само питају шта смо радили прошлог часа или која је била последња лекција.
  • Ангажовати што већи број ученика. Не дозволити да групно одговарају на постављена питања.
 
Истицање циља нове  наставне јединице: исписује се обавезно на табли назив и истовремено говори. Ученицима се образлаже због чега је нова наставна јединица важна и шта ћемо са њом постићи и научити.
 
Средишњи  део часа (трајање око 25 мин.):
 
  • Излагање нове наставне јединице и разговор са ученицима.
  • Подела наставне јединице на дидактичке целине.
  • Писати тезе на табли на основу којих ће ученици у завршном делу часа обновити оно што су радили на данашњем часу.
  • Никако не брисати са табле оно што сте написали, јер све што је написано послужиће ученицима да обнове градиво које су научили у току часа.
  • Активирати ученике, ангажовати и оне који се не јављају да дају одговор.
  • Иза сваке дидактичке целине питати ученике да ли има нешто нејасно (ако има поново са вратити на то и објаснити).
 
 
Завршни део часа (трајање око 5-10 мин.):
 
  • Утврђивање чињеница које су обрађене у главном делу часа, повезивање дидактичких целина.
  • Питати ученике да ли има нешто нејасно. Ангажовати што више ученика.
 
 
Задавање домаћег задатка:
 
  • Задњи минути часа



Пример школске припреме за извођење наставног часа Средње Школе - Звечан